Ekspresowe metody na wyszczuplenie sylwetki przed sylwestrem

  1. 27.12.2016

Na prawdziwą dietę jest już zbyt późno, bo zanim zaczniemy tracić kilogramy, będzie już dawno po sylwestrze. Czas więc na ekspresowe rozwiązania. Przedstawimy sposoby na błyskawiczne wyszczuplenie sylwetki.

Dieta kosmonautów

Wymyślona przez amerykańskiego lekarza zatrudnionego przez NASA. Stosowana przez kosmonautów na kilka dni przed rozpoczęciem misji. Adepci międzygwiezdnych podróży tuż przed lotem musieli szybko schudnąć, aby uniknąć problemów gastrycznych mogących pojawić się podczas startu. Ponieważ dieta ta jest bardzo uboga w kalorie, należy stosować ją nie dłużej niż 14 dni. W przerwie między świętami a sylwestrem sprawdzi się idealnie. Możesz stracić nawet dwa kilogramy.

Pierwszą zasadą jest przyjmowanie jak największej ilości płynów (minimum dwa litry dziennie). Pijemy w szczególności przed posiłkami. Dozwolone napoje to woda, herbata i kawa. Unikamy zaś soków, ponieważ zawierają cukier. Z diety eliminujemy także tłuszcze: masło, margarynę oraz oleje.

W trakcie odchudzania przyjmujemy również preparaty witaminowe, aby zapobiec powstaniu niedoborów.

Przykładowe śniadanie: kawa lub herbata, ewentualnie szklanka mleka.
Obiad: trzy jajka na twardo plus pomidor albo 200 g pieczonego mięsa drobiowego plus sałata.
Kolacja: 200 g mięsa plus sałata lub 150 g odtłuszczonej szynki drobiowej i mały jogurt naturalny.

Dieta jest niezwykle restrykcyjna i jej dłuższe stosowanie jest niewskazane. Po zakończeniu diety często występuje efekt jo-jo, dlatego nie poleca się jej, jeśli chcemy schudnąć na stałe. W sytuacjach awaryjnych sprawdza się jednak bardzo dobrze.

Dieta witariańska

Witarianie spożywają pokarmy, które nie są poddane obróbce termicznej (surowe). Ich sposób odżywiania, choć dość restrykcyjny i kontrowersyjny, może pomóc szybko zrzucić zbędne kilogramy. Jedną z podstawowych zasad jest też spożywanie dużej ilości płynów.

Poza tym odrzucamy makarony i produkty zbożowe. Przez kilka dni żywimy się wyłącznie warzywami i owocami, pamiętając, aby tych pierwszych było na naszym talerzu znacznie więcej. Dopuszczalny jest jeden owoc dziennie. Warzywa, takie jak marchew, sałata, kapusta, papryka, pomidory czy seler możemy spożywać w większych ilościach.

Przestrzeganie tej diety możliwe jest przez krótki czas, ponieważ po dłuższym okresie w organizmie może pojawić się niedobór białka. Nie powinny z nią eksperymentować osoby, które zwykle spożywają przetworzone warzywa. Po zjedzeniu dużej ilości surowych warzyw przewód pokarmowy może zareagować biegunką.

Dieta 1000 i mniej kalorii

W diecie 1000 kalorii dozwolonych jest 5 posiłków dziennie: śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja. Aby schudnąć w ekspresowym tempie, rezygnujemy z drugiego śniadania i podwieczorku, pozostawiając tylko 3 posiłki. Taki sposób odżywiania jest niemożliwy na dłuższą metę, jednak przez kilka dni możemy poeksperymentować. Ponieważ nie mamy dużo czasu, wprowadzamy jej ekstremalną formę, którą możemy nazwać "dietą 750 kalorii".

Śniadanie, które powinno mieć ok. 200 kalorii, może składać się np. z kromki pumpernikla z wędliną i kawy z małą ilością odtłuszczonego mleka. Na obiad (350 kalorii) proponuje się np. zupę pomidorową z ryżem albo pół szklanki ryżu z 10 dag piersi z kurczaka uduszonej z warzywami.

Kolację powinniśmy spożyć nie później niż o godz. 19 (nie więcej niż 200 kcal). Przykładowy posiłek to chudy twarożek z ogórkiem i pomidorem lub kromka pełnoziarnistego chleba z wędliną.

Ekstremalną wersją niskokalorycznej diety jest kilkudniowy detoks oparty jedynie na zupach warzywnych i sokach wyciskanych ze świeżych warzyw.

Produkty