Jak nie przytyć w święta?

  1. 8.12.2016
  2. Redakcja Kobieta WP

Święta Bożego Narodzenia to nie tylko czas refleksji, rodzinnych spotkań, ale i przygotowywania smacznych dań, którymi z apetytem delektujemy się przy suto zastawionym stole. Tylko podczas wigilijnej kolacji pochłaniamy aż 5000 kalorii. Jak obniżyć kaloryczność świątecznych potraw?

- Zamiast rozgrzewać tłuszcz na patelni, rozgrzejmy piekarnik. Śmietanę zastąpmy jogurtem naturalnym, maślanką lub mlekiem 2%. Takie proste „zamienniki” mogą znacznie obniżyć kaloryczność potraw, co w podsumowaniu końcowym może dać nawet o połowę mniej kalorii zjedzonych podczas kolacji wigilijnej! – zachęca Patrycja Szewczyk-Nagietowicz z Centrum Dietetyki i Poradnictwa Żywieniowego.

Świątecznego karpia zamiast smażyć w panierce można przygotować w piekarniku lub w folii aluminiowej, a także na parze czy na patelni bez tłuszczu. Mięso także warto przyrządzić bez dodatku tłuszczu, na przykład w rękawie do pieczenia. Zupy można zabielić jogurtem, mlekiem lub maślanką. W tradycyjnej sałatce jarzynowej majonez najlepiej zastąpić jogurtem naturalnym.

W święta jedzenie bardziej smakuje niż na co dzień, zwłaszcza że wybór przysmaków jest znacznie większy. Nie katujmy się w tych dniach dietami, ale też nie objadajmy się, zachowajmy umiar, nakładając na talerz mniejsze porcje. Po obfitym posiłku najlepiej wybrać się na spacer.

Produkty