Rozgrzewający napój z chili i cynamonem

  1. 7.12.2016
  2. Redakcja Kobieta WP
  3. 25 minut
  4. prosty

Składniki:

1 cytryna
1/4 łyżeczki sproszkowanego chili
2 łyżki soku z jabłka 100%
250 ml wody
odrobina cynamonu

Nie każdy może pochwalić się sprawnie działającym układem trawienia, który bez specjalnych stymulacji dobrze spełnia swoją rolę. Z pomocą przychodzą jednak suplementy oraz domowe mikstury. Oczywiście szczególnie polecamy te drugie, np. napój na bazie soku jabłkowego z dodatkiem chili i cytryny.

Sposób przygotowania: umytą i sparzoną cytrynę obieramy ze skórki, a następnie zalewamy obierki w dzbanku gorącą wodą i odstawiamy na kwadrans. W tym czasie wyciskamy sok z cytryny i razem z chili, sokiem z jabłka dodajemy do mikstury. Dokładnie mieszamy, możemy dodatkowo doprawić cynamonem.

Napój ten najlepiej spożywać między posiłkami, a w trakcie jego stosowania zrezygnować ze słodyczy i przetworzonych produktów. Dla lepszych efektów odchudzania warto zwiększyć codzienną aktywność fizyczną i pamiętać o codziennej dawce wody. Po kilku dniach można zwiększyć ilość chili, ale w przypadku jakichkolwiek skutków ubocznych (bólu brzucha czy głowy) należy przerwać kurację.

Chili to przyprawa, która swój ostry smak zawdzięcza kapsaicynie. Substancja ta w pewien sposób drażni błonę śluzową żołądka i wzmaga wydzielanie soków żołądkowych, które ułatwiają trawienie. Jest bardzo pomocna zwłaszcza przy kuracjach odchudzających. Z kolei cytryna to świetne źródło beta-karotenu, witaminy E, zwanej witaminą młodości oraz witamin z grupy B, które korzystnie wpływają m.in. na mięśnie i układ nerwowy. W tym cytrusie znajdziemy też cenne dawki magnezu, potasu, żelaza i sodu. Najważniejsze w jej składzie są jednak terpeny, czyli związki pobudzające wydzielanie śliny, a co za tym idzie - wzmagające produkcję enzymów trawiennych.

Produkty