Smoothie z zielonym jęczmieniem

  1. 7.12.2016
  2. Redakcja Kobieta WP
  3. 30 minut
  4. prosty

Składniki:

garść szpinaku
2 pałki selera naciowego
1 łyżeczka sproszkowanego młodego jęczmienia
duży kawałek świeżego ananasa
2 małe ogórki
odrobina soku z limonki

Przygotowanie: wszystkie składniki umieścić w blenderze i dobrze zmiksować. Przelać do szklanki i gotowe.

Zielony jęczmień to jeden z najpopularniejszych naturalnych środków wspomagających zrzucanie nadmiernych kilogramów. Picie go w surowej formie (tylko z wodą) nie należy jednak do najprzyjemniejszych, dlatego lepiej użyć go do przygotowania odchudzającego koktajlu, który dodatkowo spowolni proces starzenia i korzystnie wpłynie na nasze samopoczucie.

Tygodniowe łodyżki jęczmienia zawierają aminokwasy, enzymy, chlorofil, a także minerały (magnez, potas, żelazo, cynk, wapń) i witaminy (C, A, z grupy B oraz kwas foliowy, który ułatwia przyswajanie żelaza). Produkt ten ma silne właściwości przeciwutleniające, przez co działa przeciwzapalnie, przeciwnowotworowo i przeciwwirusowo. Ponadto znajdziemy w nim sporo błonnika, który reguluje pracę jelit, przyspiesza przemianę materii i w dodatku zmniejsza apetyt. Zielony jęczmień jest także bardzo polecany dla diabetyków (obniża poziom cukru oraz cholesterolu) oraz osobom starszym i osłabionym po przebytej chorobie oraz z niskim poziomem żelaza. Jeść go mogą wszyscy, nie ma żadnych przeciwwskazań.

Młody jęczmień, aby był przyswajalny dla człowieka, jest odpowiednio preparowany. Nie jemy młodych łodyżek "prosto z grządki", ale sproszkowany sok z roślin. Spożywany regularnie spowalnia procesy starzenia, wzmacnia system odpornościowy, zmniejsza ryzyko zachorowania na raka, oczyszcza z toksyn i odkwasza organizm.

Produkty